Dawid Kot zwycięzcą II Olimpiady Sztucznej Inteligencji

Niezwykle cieszy nas możliwość poinformowania, że nasz podopieczny został zwycięzcą Olimpiady Sztucznej Inteligencji i dzięki temu stanie przed szansą reprezentowania Polski na arenie międzynarodowej!
Jesteśmy niesamowicie dumni z Dawida. Gratulujemy mu tego wyjątkowego osiągnięcia i trzymamy mocno kciuki za kolejne sukcesy, zarówno w kraju, jak i na arenie międzynarodowej!
Po więcej informacji odnośnie sukcesu Dawida zapraszamy na bloga….

Czytaj dalej
ZapisyProgramowanie dla dzieci i młodzieży
Budowanie warsztatu
Budowanie warsztatu

Uczeń otrzymuje przydatny zestaw narzędzi, który pozwoli mu na analityczne rozwiązywanie złożonych problemów.

Rzeczywisty rozwój
Rzeczywisty rozwój

Instruktorzy obserwują postępy w czasie rzeczywistym, udzielając wsparcia poprzez pytania kierujące, które pomagają uczniom samodzielnie znaleźć rozwiązania.

Mierzalne efekty
Mierzalne efekty

Każde zajęcia kończą się konkretnymi wynikami – zaliczonymi zadaniami, które mierzą postępy uczniów.

Zgłoś się na zajęcia na rok szkolny 2025/26!
Zajęcia dla uczniów klas 3-8 szkół podstawowych oraz klas 1–3 szkół średnich.
Nie przegap – zgłoś się już dziś!
* - pola obowiązkowe

InstaKółko – Kurs opracowany przez Mistrza Świata w programowaniu!

W InstaKółku stawiamy na rzeczywiste efekty i konkretne umiejętności. Nasze zajęcia to coś więcej niż kurs programowania – to przemyślany i dopracowany system edukacji, oparty o systematyczny trening oraz nastawiony na mierzalny rozwój uczniów. Dzięki naszemu unikalnemu podejściu, pomimo tego, że zajęcia są grupowe, to każdy uczeń ma szansę rozwijać się w tempie dostosowanym do swoich możliwości i osiągać zauważalne postępy.

Oferujemy całoroczne kółko informatyczne online w małych grupach dla uczniów klas 3–8 szkoły podstawowej i klas 1–3 szkoły średniej. Podczas zajęć uczniowie uczą się przede wszystkim pojęć informatycznych, szeroko pojętego programowania, a środowiska programistyczne dostosowane są do ich poziomu. Większość uczniów trafiających pod opiekę InstaKółka uczy się z nami przez wiele lat, rozwijając przy tym analityczne myślenie i zdobywając praktyczne umiejętności.

Dzięki naszym metodom każdy uczeń, jeśli jest gotowy do systematycznej pracy, może zrobić pierwszy krok w świecie programowania i osiągać kolejne poziomy zaawansowania!

InstaKółko – Kurs
InstaKółko – PROGRAMOWANIE

SZEROKO POJĘTE PROGRAMOWANIE

W InstaKółku uczniowie uczą się, jak prawidłowo myśleć i skutecznie rozwiązywać problemy.

Traktujemy programowanie szeroko, pokazując, jak myśli programista o problemie i jego rozwiązaniu, zaczynając od zrozumienia jego sedna, co często jest największą trudnością. Następnie opracowuje się model rozwiązania, analizując, jakie wyniki powinien generować dla różnych danych wejściowych. Dopiero potem przechodzi się do implementacji, testowania oraz iteracyjnego ulepszania modelu lub kodu, aż rozwiązanie będzie niezawodne i uniwersalne dla wszystkich możliwych scenariuszy. Tak pojęte programowanie staje się narzędziem do rozwijania analitycznego myślenia i precyzji.

Nasze podejście do nauki programowania sprawia, że InstaKółko wyróżnia się spośród innych kursów. Ponad 500 uczniów uczestniczy w naszych zajęciach każdego tygodnia – sprawdź, co czyni nas wyjątkowymi!

Dlaczego InstaKółko to najlepszy wybór?

SYSTEMATYCZNA PRACA I WIDOCZNE EFEKTY

Na InstaKółku uczymy przez praktykę, utrwalanie i zanurzanie w procesie samodzielnego rozwiązywania zadań. Każde zajęcia kończą się konkretnymi wynikami: liczbą zaliczonych na koncie ucznia zadań, które są miarą jego postępów.

SYSTEMATYCZNA PRACA I WIDOCZNE EFEKTY

Podczas pracy indywidualnej na zajęciach prowadzący aktywnie wspiera grupę, obserwując na bieżąco tworzony kod i monitorując postępy. Jego rolą nie jest jednak podawanie gotowych odpowiedzi. Zamiast tego, poprzez trafne, naprowadzające pytania, zachęca uczniów do samodzielnego myślenia i znajdowania rozwiązań. W ten sposób uczymy całego procesu twórczego: od zrozumienia problemu, przez projektowanie algorytmu, aż po jego implementację, testowanie i udoskonalanie.

Aby w pełni utrwalić zdobytą wiedzę, każdy uczeń otrzymuje również dodatkowy zestaw zadań treningowych do pracy między zajęciami. To właśnie ta regularna praca własna wzmacnia efekty nauki, pozwala nabrać płynności i, co najważniejsze, buduje prawdziwą pewność siebie w programowaniu. Dzięki temu uczniowie nie tylko lepiej rozumieją materiał, ale też uczą się systematyczności i konsekwencji w działaniu.

INDYWIDUALNE PODEJŚCIE I MOTYWACJA

Instruktorzy InstaKółka zwracają uwagę na postępy każdego ucznia. Jeśli widzimy trudności, przypominamy, motywujemy i wspieramy dzieci w osiąganiu kolejnych celów. Każdy sukces – nawet najmniejszy – jest zauważany i doceniany. Dzięki temu uczniowie czują, że ich wysiłek ma znaczenie, co wzmacnia ich pewność siebie i chęć dalszej nauki. Regularny kontakt z dzieckiem i rodzicem pozwala nam szybko reagować i dostosowywać tempo pracy do indywidualnych potrzeb.

INDYWIDUALNE PODEJŚCIE I MOTYWACJA

OBIEKTYWNA OCENA POSTĘPÓW

Stawiamy na przejrzyste i motywujące podejście do nauki. Postępy uczniów są monitorowane na podstawie liczby i trudności wykonanych zadań, co pozwala na dokładne śledzenie ich rozwoju. Dzięki zadaniom o stopniowanym poziomie trudności – od podstawowych po bardziej zaawansowane – każde dziecko może uczyć się w tempie dostosowanym do swoich możliwości, stopniowo rozwijając swoje umiejętności.

OBIEKTYWNA OCENA POSTĘPÓW

DOSTOSOWANIE TEMPA PRACY DO MOŻLIWOŚCI UCZNIÓW

Wierzymy, że każdy uczeń ma unikalny potencjał, dlatego na InstaKółku łączymy zalety pracy w grupie ze spersonalizowanym podejściem do nauki. Nasi instruktorzy uważnie obserwują postępy każdego uczestnika.

DOSTOSOWANIE TEMPA PRACY DO MOŻLIWOŚCI UCZNIÓW

Z jednej strony dbają o to, by większość grupy sprawnie realizowała bieżący materiał, ale jednocześnie z dużą uwagą dostrzegają indywidualne potrzeby i tempo pracy. Rozumiemy, że nauka programowania to proces, w którym nie ma jednej, uniwersalnej prędkości.

Nasz program jest elastyczny, aby wspierać rozwój każdego ucznia. Jeśli zauważymy, że ktoś systematycznie wyprzedza grupę, z łatwością rozwiązuje trudniejsze zadania i jest gotowy na nowe wyzwania, proponujemy mu dołączenie do bardziej zaawansowanego zespołu. Dzięki temu nie traci motywacji i może w pełni rozwijać swoje skrzydła.

Z drugiej strony, rozumiemy, że niektóre zagadnienia wymagają więcej czasu na ich gruntowne zrozumienie. Gdy uczeń potrzebuje dodatkowej przestrzeni na utrwalenie podstaw, oferujemy możliwość przejścia do grupy pracującej nad wcześniejszym zakresem materiału. Takie rozwiązanie pozwala bez presji nadrobić zaległości i zbudować solidny fundament do dalszej nauki.

Nasza filozofiaWięcej o mierze progresu

ZAPISY DO NOWYCH GRUP

Zapraszamy do zapisów do nowych grup, które rozpoczną naukę od początku roku szkolnego 2025/2026

Zajęcia rozpoczynają się w tygodniu od 15 września 2025, odbywają się w jeden wybrany dzień od poniedziałku do piątku w godzinach

15:45 – 17:20 lub 17:30 – 19:05*
*w zależności od grupy

Szczegółowa informacja o grupach znajduje się na stronie Harmonogram zajęć.

Rejestracja do grup zaczynających w przyszłym roku szkolnym trwa.

W zależności od wieku ucznia proponujemy następujące zajęcia:

  • klasy 3-5 szkoły podstawowej – Podstawy programowania w Assembly
  • klasy 4-6 szkoły podstawowej – Podstawy programowania w Pythonie z elementami Assembly
  • klasy 5-8 szkoły podstawowej – Podstawy programowania w Pythonie
  • klasy 1-3 szkoły średniej – Podstawy programowania w Pythonie / Podstawy programowania w C++
  • Podstawy Algorytmiki – dla uczniów biegle programujących w C++

JAK UCZYMY?

JAK UCZYMY

Uczestnicy InstaKółka są przypisani do małych grup (do 8 osób), dobranych według doświadczenia, wieku oraz tempa pracy poszczególnych uczniów.

Uczniowie przypisywani są do poziomów grup na podstawie informacji o ich dotychczasowym doświadczeniu w nauce podstaw programowania. Najczęściej takie przypisanie jest trafne, ale w ciągu pierwszych kilku zajęć instruktorzy poznają swoich InstaKółkowiczów i czasem sugerują przemieszanie grup, by uczniowie czuli się komfortowo z tempem pracy grupy. Ponadto, przez cały proces nauki, konsultujemy się z rodzicami i instruktorami, aby zapewnić optymalne dopasowanie tempa nauki i rozwiązywania zadań.

Każda grupa ma przypisanego instruktora, który zadba o to, by Twoje dziecko czuło się komfortowo i mogło przyswajać wiedzę we własnym tempie. Każdy instruktor ma swojego mentora, z którym może postępy swoim uczniów regularnie omawiać i korzystać z jego doświadczenia.

Podczas zajęć uczniowie otrzymują indywidualnie dobrany zestaw zadań do realizowanego tematu, który pomoże mu stopniowo opanować nowe pojęcia i utrwalić i upłynnić umiejętności. Zestawy składają się zarówno z zadań wprowadzających, jak i bardziej zaawansowanych, o rosnącym poziomie trudności i podzielone są na zestawy do rozwiązania na zajęciach oraz utrwalające do rozwiązania w domu.

Więcej o tym jak uczymyCzego uczymy?

OPINIE RODZICÓW
POPULARNE PYTANIA I ODPOWIEDZI
O Organizatorach

Organizatorem kursu jest Placówka Edukacji Informatyczno-Matematycznej, która prowadzi szereg projektów w edukacji informatycznej, między innymi:

logo InstaKod

InstaKod dla szkół – program nauczania informatyki w klasach 4-8 SP wraz z podręcznikami, platformą programistyczną oraz opieką szkoleniową dla nauczycieli informatyki SP

logo InstaLogik

InstaLogik – największy ogólnopolski konkurs informatyczny dla uczniów klas 4-8 SP, który jest równocześnie bezpłatnym półrocznym kursem podstaw programowania

Laureaci Listy 100 ‘2023 Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce, które w wybitny sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce.

TOMASZ STACHOWICZ

Wiceprezes firmy informatycznej Atinea Sp. z o.o. oraz koordynator konkursu InstaLogik – popularyzatorskiego największego konkursu matematyczno-informatycznego dla dzieci i młodzieży. Konkurs ten każdego roku przyciąga młodych entuzjastów programowania i matematyki, zachęcając ich do dalszego rozwijania swoich umiejętności w InstaKółku.

EWA GĄSIENICA-SAMEK

Dyrektor Placówki Edukacji Informatyczno-Matematycznej InstaKod, członek komisji konkursowej InstaLogik, autorka podręcznika do informatyki w SP – „InstaKod. Programowanie od podstaw” i mentor nauczycieli. Założycielka Ośrodka Matematyki i Informatyki „Logikus” oferującego zindywidualizowaną edukację matematyczną i rozwój dzieci. Twórca i wieloletni dyrektor Szkoły Podstawowej i Przedszkola „Heliantus”.

ANDRZEJ GĄSIENICA-SAMEK

Mistrz Świata w programowaniu zespołowym oraz multi medalista Międzynarodowej Olimpiady Programistycznej. Obecnie prezes firmy informatycznej Atinea Sp. z o. o. Twórca koncepcji InstaKod, InstaLogik, autor środowiska programistycznego Assembly. Zaangażowany w edukację informatyczną od 25 lat. Andrzej jest także współautorem aplikacji do nauki języków obcych (InstaLing) oraz programowania (InstaKod), z których aktualnie korzysta ponad 170 000 uczniów w Polsce.

Kontakt
Ewa Gąsienica-Samek
Dyrektor Placówki Edukacji Informatyczno-Matematycznej InstaKod
InstaKod Sp. z o.o.
881 556 169 ul. Wiktorska 17a 02-587 Warszawa
Nasze Social Media