Programowanie C++ dla dzieci i młodzieży

Nasze zajęcia – programowanie C++ dla dzieci i młodzieży – stanowią kontynuację oferty (Python/Python z elementami Assembly). Choć są one dedykowane starszym uczniom (klasy 7-8 szkoły podstawowej i 1-2 szkoły średniej), wiek nie stanowi ograniczenia. Jedynym wymogiem jest wcześniejsze ukończenie dowolnego z poprzednich poziomów nauki, tak by móc w pełni wykorzystać potencjał młodych programistów.

Uczestnicy będą mieli okazję do utrwalenia dobrze już znanych im pojęć, tym razem jednak z wykorzystaniem nowej technologii. Dodatkowym atutem będzie wzbogacenie posiadanej wiedzy o dodatkowe informacje. Pojawi się także nowy dział – napisy.

  • Wejście i wyjście programu
  • Zmienne
  • Operacje arytmetyczne
  • Instrukcja warunkowa
  • Pętle
  • Tablice i operacje na tablicach
  • Napisy i operacje na napisach

Sztandarowym założeniem programu jest rozwój umiejętności programistycznych, przy jednoczesnym wykorzystaniu zaawansowanych technologii. Z tego powodu w trakcie pierwszych zajęć, uczniowie będą mieli okazję do postawienia maszyny wirtualnej na własnym komputerze!

Kolejnym krokiem będzie jej konfiguracja wraz z instalacją powszechnie stosowanego w branży systemu operacyjnego – Linux.

Sama praca z zadaniami odbywa się w środowisku programistycznym C++ Code::Blocks. Gotową wersję rozwiązania należy skopiować na platformę InstaKółka, w celu przetestowania i oceny zaliczenia.

Kurs C++ dla dzieci i młodzieży to:
Utrwalenie cennej wiedzy
Poszerzenie świadomości programistycznej
Wstęp do infrastruktury systemów
Najnowsze technologie – cenione i wykorzystywane w codziennej pracy programistów
Podstawy Programowania
w C++
START
  1. C1. Wprowadzenie. Wejście i wyjście. Operacje arytmetyczne.
  2. C2a. Operacje arytmetyczne
  3. C2b. Instrukcja warunkowa.
  4. C3a. Pętle 1. Pętla while i pętla for.
  5. C3b. Pętle 2. Pętle z instrukcją warunkową.
  6. C4a. Pętle 3. Pętle zagnieżdżone.
  7. C4b. Pętle 4. Podsumowanie.
  8. C5. Tablice 1. Wprowadzenie.
  9. C6. Tablice 2. Analiza danych.
  10. C7. Tablice 3. Dwie tablice.
  11. C8. Tablice 4. Tablice wielowymiarowe i prosta algorytmika.
  12. C9. Napisy 1. Typ znakowy char.
  13. C10. Napisy 2. Typ string.
  14. C11. Napisy 3. Łączenie napisów oraz wyszukiwanie.
  15. C12. Napisy 4. Edycja napisów.
  16. C13. Napisy 5. Edycja napisów, palindromy, pangramy, anagramy.
  17. C14. Napisy 6. Szyfr cezara.
Podstawy algorytmiki w C++

Od czego zacząć?

Wypełnij formularz na naszej stronie:

instalkolko.pl/zapisy/

Co jest potrzebne?

  • komputer z internetem
  • kamerka komputerowa
  • zaangażowanie
Kontakt
Ewa Gąsienica-Samek
Dyrektor Placówki Edukacji Informatyczno-Matematycznej InstaKod
InstaKod Sp. z o.o.
881 556 169 ul. Wiktorska 17a 02-587 Warszawa
Nasze Social Media