.png)



Uczestnicy mają zajęcia w grupach max. 8-osobowych. Kontaktują się z nauczycielem poprzez wideo-rozmowę. Każdy uczestnik otrzymuje dostęp do platformy InstaKod, na której można rozwiązywać zadania.
Na platformie InstaKod można tworzyć programy w różnych językach: Assembly, Python, C++. Każda grupa posiada dobrany do siebie zestaw zadań w języku odpowiadającym poziomowi grupy
90 minut zajęć rozpoczyna się krótkim wprowadzeniem tematu przez nauczyciela. Nauczyciel omawia zagadnienie, a następnie sam rozwiązuje przykładowe zadanie. Poprzez przykład uczestnicy widzą, jak tworzyć program oraz go sprawdzić.
Tak jak w nauce każdego języka, uczniowie uczą się czytać i pisać programy w języku „informatyki”. Do nauki „czytania” programów korzystamy z kart pracy, w których zapisane programy uczniowie interpretują krok po kroku. Uczestnicy podają wartości zmiennych oraz informację czy i co pobierane jest z wejścia programu, oraz co jest wypisywane na wyjściu programu.
Następnie przez większość czasu uczniowie samodzielnie programują. Ich odpowiedzi są widoczne dla nauczyciela, dzięki czemu może on łatwo określić, kto potrzebuje wskazówek.
Po zajęciach uczniowie otrzymują zadania do samodzielnego rozwiązania. Są to zadania analogiczne do tych rozwiązywanych na zajęciach. Ich wykonanie pomaga uczniom utrwalić zdobyte na warsztatach umiejętności.
Co jest potrzebne?