Jak wyglądają zajęcia

Jak uczymy?

Uczestnicy mają zajęcia w grupach max. 8-osobowych. Kontaktują się z nauczycielem poprzez wideo-rozmowę. Każdy uczestnik otrzymuje dostęp do platformy InstaKod, na której można rozwiązywać zadania.

PLATFORMA INSTAKOD
ZADANIA
tworzenie programu
uruchomienie programu
weryfikacja poprawności przez system
MATERIAŁY
podręcznik
ćwiczenia

Na platformie InstaKod można tworzyć programy w różnych językach: Assembly, Python, C++. Każda grupa posiada dobrany do siebie zestaw zadań w języku odpowiadającym poziomowi grupy

Przebieg zajęć

90 minut zajęć rozpoczyna się krótkim wprowadzeniem tematu przez nauczyciela. Nauczyciel omawia zagadnienie, a następnie sam rozwiązuje przykładowe zadanie. Poprzez przykład uczestnicy widzą, jak tworzyć program oraz go sprawdzić.

Tak jak w nauce każdego języka, uczniowie uczą się czytać i pisać programy w języku „informatyki”. Do nauki „czytania” programów korzystamy z kart pracy, w których zapisane programy uczniowie interpretują krok po kroku. Uczestnicy podają wartości zmiennych oraz informację czy i co pobierane jest z wejścia programu, oraz co jest wypisywane na wyjściu programu.

Następnie przez większość czasu uczniowie samodzielnie programują. Ich odpowiedzi są widoczne dla nauczyciela, dzięki czemu może on łatwo określić, kto potrzebuje wskazówek.

Po zajęciach uczniowie otrzymują zadania do samodzielnego rozwiązania. Są to zadania analogiczne do tych rozwiązywanych na zajęciach. Ich wykonanie pomaga uczniom utrwalić zdobyte na warsztatach umiejętności.

Od czego zacząć?

Wypełnij formularz na naszej stronie:

instalkolko.pl/zapisy/

Co jest potrzebne?

  • komputer z internetem
  • kamerka komputerowa
  • zaangażowanie
Kontakt
Ewa Gąsienica-Samek
Dyrektor Placówki Edukacji Informatyczno-Matematycznej InstaKod
InstaKod Sp. z o.o.
881 556 169 ul. Wiktorska 17a 02-587 Warszawa
Nasze Social Media