Programowanie Assembly dla dzieci

„Nie od razu Rzym zbudowano”.

Nie inaczej rzecz ma się z nauką programowania. Jest to złożony proces, który tak jak wieczne miasto, wymaga mocnych fundamentów.

Nasze zajęcia – programowanie Assembly dla dzieci – stanowią punkt wejścia dla najmłodszych uczniów. Przyjazne środowisko i prosty interfejs, pozwalają w przystępny sposób zapoznać się z podstawowymi pojęciami świata kodu.

  • Wejście i wyjście programu
  • Zmienne
  • Operacje arytmetyczne
  • Instrukcja warunkowa
  • Pętle

Assembly to nieskomplikowany język blokowy. Składa się z niewielu instrukcji, wyselekcjonowanych pod kątem spójności i uniwersalności. Choć nieskomplikowane, konstrukcje te, można spotkać w niemal każdym języku programowania. W ich skład wchodzi 9 poleceń w języku polskim.

Wyjątkowość tego rozwiązania polega na przypisaniu poszczególnych poleceń do bloczków. Te z kolei, za pomocą metody drag and drop, są przeciągane do okienka edycji. Dzięki tej metodzie pisanie pierwszych programów przypomina tworzenie budowli z klocków!

Kolejność układania elementów ma tu ogromne znaczenie – każda komenda jest wykonywana sekwencyjnie, krok po kroku.

By ułatwić interakcję z danymi, wprowadzono cztery pudełka – A, B, C, D – które w każdym momencie, przechowują wyłącznie po jednej liczbie całkowitej. Za pomocą instrukcji w bloczkach uczniowie mogą dowolnie opróżniać, zapełniać i modyfikować zawartość wspomnianych pudełek. Do śledzenia wyników pracy posłuży uproszczona konsola – miejsce, w którym można wyświetlać wejście i wyjście programu.

Kurs Assembly dla dzieci to:
Przyjazny start w świat programowania
Brak skomplikowanej składni
9 zróżnicowanych poleceń, stosowanych na całym świecie
Solidne podstawy do dalszej nauki
Podstawy Programowania
w Assembly
START
  1. P1. Wyjście
  2. A1. Wejście i wyjście programu. Wprowadzenie.
  3. A2. Wejście i wyjście programu.
  4. A3. Operacje Arytmetyczne 1.
  5. A4. Operacje arytmetyczne 2.
  6. A5. Operacje arytmetyczne 3.
  7. A6. Operacje arytmetyczne 4.
  8. A7. Suma i różnica 1. Przypisanie.
  9. A8. Suma i różnica 2. Pudełko pomocnicze.
  10. A9. Suma i różnica 3.
  11. A10. Warunki 1. Wprowadzenie.
  12. A11. Warunki 2.
  13. A12. Warunki 3.
  14. A13. Warunki 4. Przedziały.
  15. A14. Warunki 5. Większa i mniejsza liczba.
  16. A15. Warunki 6. Zadania tekstowe.
  17. A16. Pętle 1. Wprowadzenie.
  18. A17. Pętle 2. Wielokrotne wypisywanie.
  19. A18. Pętle 3. Mnożenie i kwadrat liczby.
  20. A19. Pętle 4. Dzielenie i reszta z dzielenia.
  21. A20. Warunki 7. Wielokrotne Warunki 1.
  22. A21. Warunki 8. Wielokrotne Warunki 2.
  23. A22. Warunki 9. Wielokrotne Warunki 3.
Podstawy programowania w Pythonie
Podstawy programowania w C++
Podstawy algorytmiki w C++

Od czego zacząć?

Wypełnij formularz na naszej stronie:

instalkolko.pl/zapisy

Co jest potrzebne?

  • komputer z internetem
  • kamerka komputerowa
  • zaangażowanie
Kontakt
Ewa Gąsienica-Samek
Dyrektor Placówki Edukacji Informatyczno-Matematycznej InstaKod
InstaKod Sp. z o.o.
881 556 169 ul. Wiktorska 17a 02-587 Warszawa
Nasze Social Media