CZEGO UCZYMY?
Nasz kurs obejmuje naukę podstaw programowania. Choć zaczyna się od poznania najważniejszych pojęć programistycznych, uwzględnia również rozwiązywanie zadań z olimpiady informatycznej.
Pierwszy etap nauki to poznanie podstawowych pojęć programistycznych takich jak:
WEJŚCIE
OPERACJE ARYTMETYCZNE
WYJŚCIE
WARUNKI
ZMIENNA
PĘTLE
Dzieci, które zaczynają przygodę z programowaniem, uczą się tych pojęć przy użyciu języka Assembly. Następnie uczniowie odkrywają je na nowo w języku Python.
W języku Python dzieci poznają również nowe możliwości, związane z operacjami na tablicach.
TABLICE
Po opanowaniu powyższych tematów, dziecko jest gotowe, aby poznać język C++. Pula tematów zostaje rozszerzona o napisy.
NAPISY
Dalej w programie Podstawy algorytmiki realizowanym w C++ najpierw wprowadzamy pojęcie złożoności czasowej, a potem podstawowe algorytmy. W poszczególnych warsztatach uczniowie rozwiązują zadania, w których mogą zastosować poznane algorytmy jak i mierzą się z wybranymi zadaniami olimpiady informatycznej juniorów.
ZŁOŻONOŚĆ PROGRAMU
PODSTAWY ALGORYTMIKI
ZADANIA OLIMPIADY INFORMATYCZNEJ DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH.
POCZĄTEK KURSU - JĘZYK ASSEMBLY
Assembly to prosty język blokowy. Składa się z niewielu instrukcji, które zostały tak wyselekcjonowane przez autorów, aby dawać możliwość poznania wszystkich podstawowych konstrukcji programistycznych występujących w niemal wszystkich językach programowania. Prosty interfejs nie rozprasza uwagi dziecka.
ŚCIEŻKA ROZWOJU UCZESTNIKA
ASSEMBLY
- Wyjście
- Wejście
- Zmienne
- Operacje artymetyczne
- Instrukcja warunkowa
- Warunki wielokrotne
- Pęlte
PYTHON
- Wyjście, wejście, zmienne
- Operacje artymetyczne
- Instrukcja warunkowa
- Operacje artymetyczne
- Pęlte
- Warunki wielokrotne
- Pętle zagnieżdzone
- Tablice
C++
- Wyjście, wejście, zmienne
- Operacje artymetyczne
- Instrukcja warunkowa
- Pęlte
- Warunki wielokrotne
- Pętle zagnieżdzone
- Tablice
- Napisy