Nasz zespół

Kim są nasi instruktorzy? Zobacz sam!

To nie są zwykli nauczyciele – to mentorzy, którzy uczą z pasją, rozumieją wyzwania młodych ludzi i inspirują do działania. Dzięki ich zaangażowaniu nauka programowania staje się ciekawa, zrozumiała i daje realne efekty. Część z nich napisała kilka słów o sobie - sprawdź, kto stoi za sukcesami naszych uczniów!

Ewa Gąsienica-Samek

Od zawsze uczenie innych sprawiało mi ogromną radość, a informatyka jest mi szczególnie bliska, bo jest obecna w naszym życiu rodzinnym na co dzień. Jestem absolwentką Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego Od wielu lat tworzę i rozwijam projekty edukacyjne, których celem jest popularyzacja nauki programowania wśród dzieci i młodzieży.

Jako dyrektor Placówki Edukacji Informatyczno-Matematycznej InstaKod mam ogromną przyjemność prowadzić zespół tak uzdolnionych, zaangażowanych instruktorów, w większości składający się ze studentów informatyki. Z satysfakcją obserwuję rozwój naszych uczniów, którzy zadanie po zadaniu ćwiczą warsztat programistyczny i kształtują myślenie komputacyjne.

Jestem autorką podręczników „InstaKod. Programowanie od podstaw” oraz platformy edukacyjnej InstaKod, wspierającej uczniów klas 4–8 SP w nauce programowania. Kieruję zespołem projektu „InstaKod dla Szkół”, w ramach którego szkolę, a także wspieram w pracy nauczycieli informatyki.

Jestem członkinią komisji konkursowej ogólnopolskiego konkursu InstaLogik oraz zespołu opracowującego nową podstawę programową informatyki SP. Cieszy mnie dwukrotne wyróżnienie na Liście 100 osób zasłużonych dla rozwoju kompetencji cyfrowych w Polsce oraz uhonorowanie tytułem Digital Shapers 2024 w kategorii Edukacja – nagrodą przyznawaną liderom transformacji cyfrowej. Ale największą radość daje mi poczucie, że jako zespół pomagamy nowemu pokoleniu kształtować myślenie komputacyjne, dzięki czemu będą głębiej rozumieć i aktywnie tworzyć współczesny cyfrowy świat.

Zofia Gąsienica-Samek

Moja przygoda z informatyką rozpoczęła się już w czwartej klasie szkoły podstawowej, na zajęciach dodatkowych, na które zapisali mnie rodzice. Wtedy jeszcze nie przypuszczałam, że będzie to początek drogi (a właściwie autostrady), która zaprowadzi mnie prosto na studia informatyczne na SGGW w Warszawie.

Dziś największą satysfakcję sprawia mi praca z młodzieżą – wyjeżdżam z uczniami na obozy informatyczne i wspieram ich w rozwijaniu pasji. Każdy ich sukces to dla mnie osobisty powód do dumy.

Poza światem kodu i algorytmów, z przyjemnością uczę się innych języków (nie tylko tych programistycznych) oraz angażuję się jako wolontariuszka podczas targów i wydarzeń branżowych. Lubię być tam, gdzie dużo się dzieje i gdzie można spotkać inspirujących ludzi.

Dawid Jakoniuk

Obecnie studiuję informatykę na Politechnice Białostockiej. Informatyką interesowałem się właściwie od podstawówki, kiedy zacząłem robić swoje pierwsze programy w Batchu i uczyć się, czym jest C++ i jak się go używa. Już wtedy wiedziałem, że będę z tym wiązał swoją przyszłość.

Moim celem zawsze było tworzenie gier komputerowych, co zaowocowało kilkoma prototypami stworzonymi na studiach – jednym z nich jest klon gry Space Invaders na płytkę rozwojową STM32.

Poza informatyką moim głównym zainteresowaniem jest muzyka. Słucham prawie wszystkiego, jednak zazwyczaj wracam do jazzu z lat 70. lub muzyki elektronicznej z lat 90. Muzycy tacy jak Miles Davis, Pharoah Sanders, czy twórcy pokroju Aphex Twin albo Boards Of Canada zapełniali mi dzień od wczesnego dzieciństwa.

Mikołaj Siwek

Jestem studentem informatyki na Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki, specjalizującym się w tworzeniu oprogramowania, a moją największą pasją jest programowanie graficzne.

Od najmłodszych lat interesowałem się działaniem komputerów, co skłoniło mnie do samodzielnej nauki programowania. Obecnie pracuję jako instruktor programowania, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi.

Poza informatyką interesuję się psychologią, szczególnie w kontekście rozwoju osobistego. W wolnym czasie uwielbiam jazdę na rolkach, która jest świetną odskocznią od pracy przy biurku, daje mi możliwość aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu i utrzymania dobrej kondycji fizycznej.

Jakub Szala

Cześć, jestem Kuba i jestem studentem informatyki 3. roku na SGGW w Warszawie. Obecnie moją zajawką ze studiów są mechanizmy przetwarzania obrazu i dźwięku, ze szczególnym uwzględnieniem sztucznej inteligencji w celu analizowania i generowania obrazów.

Moja przygoda z programowaniem zaczęła się w podstawówce na kole informatycznym. Pisanie własnych programów i satysfakcja z obserwowania, jak działają, sprawiły, że złapałem bakcyla – od tamtego czasu wiedziałem, że jeśli chcę, to mogę zostać informatykiem.

W wolnym czasie pasjonuję się stołowymi grami RPG – uwielbiam tworzyć własne historie i opowiadać je gronie znajomych z nastrojową muzyką w tle. W przeszłości wybierałem się na obozy młodzieżowe z nimi związane, zarówno jako uczestnik, jak i kadrowicz, co miło wspominam.

Jakub Lipiński

Cześć! Jestem Kuba i studiuję informatykę na Politechnice Warszawskiej, gdzie rozwijam swoją pasję do kodowania oraz matematyki.

Moja przygoda z programowaniem zaczęła się w liceum, a wynikiem zaangażowania w ten obszar było osiągnięcie 88% na maturze z informatyki. Chętnie angażuję się w projekty, które łączą informatykę z innymi dziedzinami wiedzy, a każda nowa technologia stanowi dla mnie okazję do poszerzenia horyzontów. Matematyka natomiast to dla mnie nie tylko narzędzie, ale też sposób myślenia, który pomaga w rozwiązywaniu złożonych problemów. Na moich zajęciach w ramach InstaKółka uczniowie zgłębiają i rozwijają podstawowe tajniki programowania.

Poza światem algorytmów i kodu interesuję się również ekonomią i etnologią – fascynuje mnie sposób, w jaki technologia wpływa na rozwój społeczeństw i gospodarek.

Jakub Balicki

Jestem studentem trzeciego roku informatyki na Politechnice Krakowskiej i poza byciem instruktorem w Instakółku, pracuję również jako software engineer, rozwijając systemy telekomunikacyjne 5G. Od lat angażuję się w programistyczne wyzwania – brałem udział w licznych konkursach, docierając do ogólnopolskich etapów. Szczególną satysfakcję czerpię z nauczania – kilku moich podopiecznych zdobyło tytuł Laureata Olimpiady Informatycznej Juniorów.

Moja pasja do programowania narodziła się w liceum, gdy dołączyłem do kółka informatycznego. Wcześniej fascynowała mnie technologia, ale dopiero wtedy odkryłem satysfakcję płynącą z rozwiązywania algorytmicznych problemów.

Poza programowaniem pasjonuję się sportem – od dziecka grałem w lokalnej drużynie piłkarskiej, a w ostatnich latach skupiłem się na bieganiu, kilkukrotnie ukończywszy maraton.

Natalia Głodek

Cześć! Jestem studentką informatyki i ekonometrii na AGH, gdzie nie tylko zgłębiam tajniki programowania, ale też analizuję dane w poszukiwaniu ciekawych zależności.

Moja przygoda zaczęła się od zamiłowania do matematyki i logicznych zagadek – zawsze fascynowało mnie odkrywanie schematów i rozwiązywanie problemów w najbardziej efektywny sposób. Na studiach zajmowałam się m.in. predykcją raka piersi za pomocą uczenia maszynowego, a teraz badam wpływ sentymentu na rynki ropy. W międzyczasie stworzyłam też swoją pierwszą stronę internetową – był to sklep odzieżowy. Dzięki temu odkryłam, jak satysfakcjonujące jest budowanie czegoś, co działa i ma realne zastosowanie. Lubię porządkować chaos, szukać wzorców tam, gdzie inni widzą jedynie liczby, i znajdować odpowiedzi, które prowadzą do konkretnych wniosków. W przyszłości planuję doktorat, bo wierzę, że każdy temat można jeszcze lepiej zgłębić – wystarczy zadawać właściwe pytania.

Poza światem analiz i algorytmów chętnie sięgam po dobrą książkę albo wciągający serial, bo każdy zasługuje na chwilę relaksu!

Martyna Caba

Cześć! Nazywam się Martyna i jestem studentką studiów magisterskich z informatyki technicznej na AGH w Krakowie. Moja przygoda z naukami ścisłymi zaczęła się od zamiłowania do matematyki, które z czasem przerodziło się w pasję do informatyki i rozwiązywania złożonych problemów technologicznych.

Jednym z ciekawszych projektów, który realizowałam, było wykorzystanie AI do predykcji chorób, co pozwoliło mi połączyć wiedzę teoretyczną z praktycznym zastosowaniem technologii. Zdobyłam również liczne certyfikaty z zakresu analizy danych, które potwierdzają moje kompetencje w tym obszarze i motywują mnie do dalszego poszerzania wiedzy.

Dużą radość daje mi również praca z ludźmi – jako trenerka programowania w InstaKółku dzielę się swoją wiedzą i wspieram innych w rozwijaniu ich potencjału. W pracy stawiam na dobrą atmosferę i relacje, ale także na regularne wyzwania, które pozwalają się rozwijać zarówno moim uczniom, jak i mnie samej.

Poza technologią moją pasją są taniec i podróże, dzięki którym odkrywam nowe kultury, języki i ludzi. Wierzę, że nieustanny rozwój to klucz do osiągania pełni możliwości.

Karol Bielaszka

Aktualnie jestem studentem informatyki analitycznej oraz sztucznej inteligencji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Moja przygoda z matematyką i programowaniem zaczęła się w podstawówce, gdzie brałem udział w kuratoryjnych konkursach przedmiotowych. W kolejnym etapie edukacji nabywałem wiedzę i umiejętności z algorytmiki na cotygodniowych kółkach oraz obozach przygotowujących do Olimpiady Informatycznej.

Kończąc liceum, zdobyłem tytuł Laureata Olimpiady Informatycznej. Ważnym dla mnie osiągnięciem był zespołowy konkurs Code Quest organizowany przez Lockheed Martin, w którym dwukrotnie zajęliśmy I miejsce w Polsce. Po drodze brałem udział w jeszcze innych konkursach, w których również zdobywałem wysokie lokaty.

Teraz, jako student prowadzę kółko informatyczne w III LO w Tarnowie, uczestniczę w szkolnych obozach jako kadra. Od półtora roku również prowadzę zajęcia i opracowuję materiały w InstaKółku.

Wolny czas często spędzam na obserwowaniu przyrody, a szczególnie zwierząt, które zwykle nie przyciągają zbyt dużej uwagi większości osób. W ramach odpoczynku lubię długie wyprawy rowerowe oraz piesze.

Justyna Wilińska

Jestem nauczycielem dyplomowanym z wieloletnim doświadczeniem, od lat związanym z VIII LO im. Władysława IV w Warszawie. Moja przygoda z informatyką rozpoczęła się niespodziewanie podczas studiów chemicznych, gdzie pracowaliśmy na komputerach osobistych, a dane zapisywaliśmy dźwiękowo na taśmach magnetofonowych. Ukończyłam również studia podyplomowe z informatyki na Uniwersytecie Warszawskim.

Brałam udział w licznych szkoleniach oraz współpracowałam ze Stowarzyszeniem Talent
i Olimpiadą Informatyczną
. Miałam również przyjemność pracować z wybitnie uzdolnionymi uczniami, którzy odnosili sukcesy w ogólnopolskich olimpiadach – za co wielokrotnie otrzymywałam stypendia od ich organizatorów. Istotnym etapem mojego rozwoju było spotkanie z Ewą Gąsienicą-Samek, której koncepcja nauczania programowania znacząco wpłynęła na mój warsztat pracy. Oprócz nauczania w liceum z radością prowadzę zajęcia w InstaKółku.

Przez lata występowałam w szkolnym teatrze, prowadziłam koło filmowe, a dziś rozwijam pasję do ogrodnictwa i aktywnego wypoczynku m.in. żegluję i jeżdżę na łyżwach, nartach oraz rolkach.

Patrycja Biskot

Cześć, na imię mam Patrycja i obecnie jestem studentką Automatyki i Robotyki na Politechnice Wrocławskiej. Na co dzień uczę się projektować inteligentne systemy, zdolne do samodzielnego działania i podejmowania decyzji.

Moja pasja do programowania zrodziła się w liceum, gdzie tworzyłam pierwsze proste programy i gry komputerowe w C++. Dziś moje informatyczne zainteresowania obejmują projektowanie i wdrażanie systemów typu smart home. Fascynuje mnie to, jak za pomocą zwykłego smartfona można sterować całym domem, czy zarządzać dużymi fabrykami.

Kiedy nie siedzę przed monitorem, najczęściej pakuję plecak i jadę odkrywać nowe miejsca. Kocham poznawać nowych ludzi i ich kultury - daje mi to energię do dalszego rozwoju. W moim plecaku zawsze znajdzie się dobra książka – to mój sposób na chwilę wytchnienia po dniu pełnym wrażeń.

Małgorzata Kwasowiec

Mam na imię Małgosia i studiuję matematykę na Uniwersytecie Warszawskim. Moja przygoda z informatyką zaczęła się w ósmej klasie, kiedy mój dziadek – matematyk i informatyk – zaczął uczyć mnie programowania w C++. Zafascynowało mnierozwiązywanie problemów programistycznych, dlatego poszłam do XIV LO im. Stanisława Staszica na profil informatyczny.

W liceum brałam udział w Olimpiadzie Informatycznej. Uczestniczyłam również w warsztatach programistycznych, które teraz pomagam organizować. Mam wiele rodzeństwa, dlatego bardzo lubię dzieci i przekazywanie im wiedzy.

Poza informatyką uwielbiam gotować, zwłaszcza piec ciasta, dekorować torty i robić przetwory. Lubię także czytać, podróżować po świecie oraz aktywnie spędzać czas – pływając, trenując taniec towarzyski, jeżdżąc na rowerze, na łyżwach i na nartach.

Malwina Terelak

Jestem studentką cyberbezpieczeństwa na Politechnice Wrocławskiej, gdzie specjalizuję się w bezpieczeństwie danych w spoczynku oraz przesyle.

Moja przygoda z matematyką oraz informatyką zaczęła się już w szkole podstawowej - od najmłodszych lat uwielbiałam znajdować korelację i schematy. Swoją wiedzę matematyczną rozwijałam w szkole oraz samodzielnie próbując swoich sił w konkursach. Dzięki temu pozwoliło mi to na osiągnięcie 100% na maturze rozszerzonej z matematyki, co dalej popchnęło mnie do wysokich osiągnięć na zajęciach na studiach.

Informatykę byłam zmuszona ćwiczyć na własną rękę ze względu na niezbyt rozwinięty jak na tamte czasy program. Udało mi się jednak dobrze przyszkolić i uzyskać certyfikaty CCNA 1, 2 oraz 3. Jestem jednak zdania, że nie zawsze trzeba samemu walczyć, a można skorzystać z dostępnych rozwiązań i wsparcia innych. Z tego powodu postanowiłam rozpocząć swoją przygodę w prowadzeniu zajęć w Instakółku, chcąc oferować taką pomoc.

Poza studiami oraz pracą interesują mnie książki fantastyczne, muzyka oraz gry komputerowe - zarówno w kontekście programowania jak i samego grania :)

Aleksy Mięki

Hej, mam na imię Aleksy. Udzielam korepetycji od czasów liceum – zaczęło się od zwykłej pomocy znajomym w zadaniach z matematyki i informatyki, a z czasem przerodziło się to w moją obecną pracę. Matematyką i informatyką interesuję się od dawna. Fascynuje mnie ich kompleksowość oraz zupełnie odmienny sposób myślenia, jaki należy przyjąć, by je zgłębiać.

Kluczowym czynnikiem, który wpłynął na wybór mojej ścieżki kariery, było zainteresowanie grami wideo – to ono popchnęło mnie do chęci tworzenia własnych gier. Właśnie dlatego zdecydowałem się na studia informatyczne na Politechnice Wrocławskiej, które niedawno ukończyłem.

Jestem osobą o wielu różnych zainteresowaniach. Poza informatyką i grami zajmuję się także grafiką komputerową. Wspólnie ze znajomymi organizuję imprezy z muzyką elektroniczną, na których tworzę audiowizualizacje. Gram na gitarze, a na co dzień dużą wagę przykładam do zdrowia fizycznego – regularnie biegam i pływam, a raz do roku razem ze znajomymi wybieram się na windsurfing i żagle na Mazurach.

Michał Padziński

Cześć, jestem studentem informatyki na PJATK ze specjalizacją robotyka i systemy sztucznych inteligencji. Informatyką interesuję się od małego, kiedy tylko zacząłem grać w gry, pomyślałem że ciekawe jak to wszystko się tworzy i jak działają. Wtedy poznałem programowanie i się wkręciłem. Ostatnio zajmuje się uczeniem maszynowym i treningiem modeli ai.

Mam wiele różnych zainteresowań, poza informatyką matematyką i miłością do gier (komputerowych, planszowych i wszystkich innych) lubię też spływy kajakowe, milsimy asg, oraz chodzenie po górach. Ostatnio wkręciłem się też we wspinaczke górską i nie tylko.

Jakub Bareja

Jestem maturzystą w XIV LO im. Stanisława Staszica w Warszawie, rozszerzam matematykę, informatykę i fizykę. Osiągam sukcesy w konkursach algorytmicznych. Dwukrotnie udało mi się zdobyć tytuł finalisty Olimpiady Informatycznej, a w ubiegłym roku szkolnym mój zespół zajął 2. miejsce w Mistrzostwach Polski Szkół Średnich w Programowaniu Zespołowym. W ramach InstaKółka specjalizuję się w uczeniu właśnie algorytmiki.

Moja przygoda z informatyką zaczęła się w szkole podstawowej od uczęszczania na różnego rodzaju koła zainteresowań dotyczące między innymi robotyki, Scratcha czy grafiki komputerowej. Właśnie na nich trafiłem na Olimpiadę Informatyczną Juniorów, dzięki której zacząłem poznawać tajniki algorytmiki.

Prywatnie jestem instruktorem harcerskim w Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej i obecnie po kilku latach działalności w drużynie harcerzy, zakładam gromadę zuchów. Lubię czytać książki, słuchać muzyki i chodzić po górach.

Aleksander Łyskawa

Jestem studentem Automatyki i Robotyki na Politechnice Wrocławskiej, a moją największą pasją jest programowanie aplikacji mobilnych na system Android. Od początku studiów aktywnie rozwijam swoje umiejętności – zarówno w ramach projektów akademickich, jak i własnych inicjatyw.

Uwielbiam uczyć się nowych technologii i śledzić najnowsze trendy w świecie IT. Moja przygoda z informatyką zaczęła się z ciekawości – chciałem zrozumieć, jak działają gry i aplikacje, z których korzystałem. Szybko przerodziło się to w prawdziwą pasję, która towarzyszy mi do dziś.

Poza kodowaniem interesuję się piłką nożną – zarówno jako kibic, jak i zawodnik amatorskich rozgrywek. Cenię sobie ciągły rozwój i z przyjemnością dzielę się wiedzą z innymi.

Radosław Mieńkowski

Studiuję informatykę stosowaną na AGH w Krakowie i na co dzień uczę programowania w InstaKółku. Od zawsze fascynowała mnie technologia. Wszystko zaczęło się od ciekawości, jak działają różne urządzenia, a szybko przerodziło się w chęć tworzenia własnych projektów.

Lubię dzielić się wiedzą, tłumaczyć trudne zagadnienia w prosty i zrozumiały sposób oraz patrzeć, jak uczniowie krok po kroku rozwijają swoje umiejętności. Na moich zajęciach stawiam na dobrą atmosferę, bo wierzę, że nauka najlepiej idzie wtedy, gdy jest przyjemna i ciekawa.

Poza programowaniem prowadzę również korepetycje z matematyki. W wolnym czasie pasjonuję się motoryzacją – lubię majsterkować, diagnozować usterki i naprawiać samochody oraz motocykle, gdy tylko mam okazję.

Patryk Kaniewski

Jestem międzywydziałowym studentem Uniwersytetu Warszawskiego o podstawie chemii. Najczęściej dobieram biologię, głównie o roślinach, które są jedną z moich pasji. Uwielbiam praktykę, najlepiej dla mnie jak widać rezultat pracy. Z ciekawszych zajęć hodowałem różne komórki na szalkach i obserwowałem je pod mikroskopem. Do dziś leży u mnie przy oknie mini storczyk wyhodowany z malutkiego wycinka.

Prowadzę zajęcia z Pythona i C++, a prywatnie również korepetycje z chemii, matematyki i fizyki. Mam swoją stronę internetową do testowania pomysłów. Stworzyłem w JavaScript kod do tabeli webowych, dzięki któremu można zmieniać szerokość, przenosić kolumny i wiele innych. Wykorzystałem to w praktyce w aplikacji zrobionej w .Net do zbierania danych i prostej ich analizy. To mój tata programista podsunął mi te projekty i pomógł zrealizować.

Prywatnie lubię prace techniczne, szlifuję, tnę, maluję. Dużo mebli, szafek, półek i innych wykonałem sam z drewna lub sklejki. Komputery nie raz rozkręcałem, czy przeinstalowywałem system operacyjny.

Dominika Uss

Jestem studentką informatyki na Wojskowej Akademii Technicznej. Moja przygoda z programowaniem zaczęła się już w gimnazjum, kiedy tworzyłam swoje pierwsze programy w Pythonie. Od tamtej pory nieustannie rozwijam swoje umiejętności – obecnie najbardziej interesuję się programowaniem aplikacji mobilnych oraz cyberbezpieczeństwem.

W pracy z uczniami stawiam na praktyczne zastosowanie wiedzy i rozwijanie kreatywności. Wierzę, że programowanie to nie tylko narzędzie do rozwiązywania problemów, ale również sposób na kształtowanie logicznego myślenia i cierpliwości.

Poza światem technologii pasjonuję się literaturą oraz podróżami – lubię odkrywać nowe miejsca, poznawać różne kultury i czerpać inspiracje z książek oraz doświadczeń zdobywanych podczas wyjazdów.

Wiktor Grześkiewicz

Jestem studentem informatyki na SGGW w Warszawie, gdzie specjalizuję się w technologiach chmurowych oraz sztucznej inteligencji. Moja przygoda z programowaniem zaczęła się już w dzieciństwie – samodzielnie nauczyłem się programować, a pierwsze aplikacje w C++ pisałem już na początku szkoły podstawowej. Od zawsze wiedziałem, że to właśnie informatyka jest dziedziną, którą chcę rozwijać w przyszłości.

Drugi rok studiów spędziłem w Japonii, studiując na Shibaura Institute of Technology w Tokio. To wyjątkowe doświadczenie nie tylko wzbogaciło moją wiedzę, ale także zapoczątkowało moje zainteresowanie językiem japońskim – dziś jego nauka to moje stałe hobby. Co więcej, właśnie tam poznałem moją obecną narzeczoną.

Piotr Sączawa

Od zawsze ciągnęło mnie do komputerów - pamiętam, kiedy jako dziecko sam uczyłem się pisać, przepisując literki z klawiatury. Zaciekawienie komputerami jakoś mi pozostało i koniec końców trafiłem na kierunek Informatyka na AGH w Krakowie, by zgłębiać, jak działają i co można dzięki nim stworzyć.

Najbardziej fascynuje mnie to, ile możliwości dają komputery. Coraz bardziej rozwijam się w kierunku inżynierii oprogramowania, gdzie największą satysfakcję daje mi to, że linijki kodu mogą zamienić się w działający program, który realnie rozwiązuje problemy i ułatwia życie.

Gdy przyjdzie pora na wstanie od komputera, interesuję się różnymi rzeczami po trochu - od wspinaczki i muzyki, po gry wideo i motoryzację - ale tak naprawdę w głębi serca wyczekuję zimy, żeby wreszcie móc oddać się narciarstwu alpejskiemu.

Filip Kłos

Cześć! Mam na imię Filip i studiuję informatykę na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. Od najmłodszych lat fascynował mnie świat technologii. Zaczynałem od prostych programów i stron internetowych, a dziś łączę tę pasję z nauką akademicką i pracą dydaktyczną.

Moja przygoda z programowaniem zaczęła się w liceum od Pythona i stron w PHP. Szybko odkryłem, że kodowanie to nie tylko instrukcje, lecz także logiczne myślenie i kreatywne rozwiązywanie problemów. Interesuje mnie również analiza danych i odkrywanie wzorców, co pozwala mi patrzeć na programowanie szerzej. Obecnie prowadzę zajęcia w InstaKółku oraz tworzę materiały dydaktyczne. To dla mnie ogromna satysfakcja, ponieważ mogę przekazywać wiedzę i obserwować rozwój uczniów. W przyszłości chcę rozwijać się w inżynierii oprogramowania i edukacji informatycznej.

Podróże to moja druga pasja. Uwielbiam odkrywać nowe miejsca, poznawać różne kultury i czerpać inspiracje z doświadczeń innych ludzi. Dzięki nim poszerzam horyzonty i uczę się patrzeć na świat z różnych perspektyw.

Szymon Krężołek

Jestem studentem Informatyki i Systemów Inteligentnych na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Moja przygoda z programowaniem zaczęła się od prostych projektów w Scratchu, a z czasem przerodziła się w pasję – szczególnie podczas samodzielnej nauki C++. W liceum prowadziłem koło informatyczne, gdzie organizowaliśmy dni otwarte, targi edukacyjne oraz stworzyliśmy robota układającego kostkę Rubika przy użyciu Arduino. Brałem także udział w Olimpiadzie Informatycznej, co zmotywowało mnie do dalszego pogłębiania wiedzy.

Obecnie działam w kole naukowym AGH Lunar-Technologies, gdzie mam okazję rozwijać swoje zainteresowania w zakresie druku i modelowania 3D, przy tworzeniu robota, którego w 2027 planujemy wysłać na Księżyc.

Poza uczelnią pasjonuję się fotografią, szczególnie lubię pokazywać, często niewidoczny gołym okiem, świat owadów. Najlepiej uczę się podczas rozwijania własnych projektów - lubię tworzyć i stale mierzyć się z nowymi wyzwaniami.

Kacper Skaza

Cześć, jestem Kacper i studiuję informatykę na Politechnice Poznańskiej. Moja przygoda z programowaniem zaczęła się w podstawówce od tworzenia prostych stron internetowych na zajęciach dodatkowych, ale szybko przerodziła się w prawdziwą pasję do rozwiązywania problemów i eksperymentowania z kodem.
W trakcie studiów realizuje różne ciekawe projekty. Pozwalają mi one rozwijać umiejętności w interesujących mnie obszarach informatyki, takich jak tworzenie gier wideo czy serwerów i stron internetowych.

Poza programowaniem fascynuje mnie Formuła 1, gdzie uwielbiam śledzić wyścigi i analizować precyzję, strategię oraz nowinki technologiczne. Kocham też podróże, bo pozwalają odkrywać nowe miejsca, kultury i inspiracje, które potem wykorzystuję w codziennej pracy i projektach.

Programowanie daje mi satysfakcję, a dzielenie się wiedzą z innymi, dodatkową radość i motywację do dalszego rozwoju.

Tymon Głowacki

Studiuję Automatykę i Robotykę na Politechnice Poznańskiej. Programuję głównie w C++, w którym stworzyłem gry platformowe oraz aplikacje użytkowe. Zainteresowanie informatyką pojawiło się u mnie w liceum, gdzie miałem okazję trafić na nauczyciela, który wciągnął mnie w świat programowania i pokazał, że to coś więcej niż tylko pisanie kodu.

Obecnie rozwijam swoje umiejętności w projektach akademickich i prywatnych, a także dzielę się wiedzą z innymi. Poza programowaniem interesuję się muzyką, literaturą i kinem. Lubię też grać w szachy, które pozwalają mi ćwiczyć cierpliwość i strategiczne myślenie.

Krystian Mikołajczak

Cześć! Jestem studentem informatyki technicznej na Politechnice Wrocławskiej. Moja przygoda z programowaniem zaczęła się jeszcze w szkole podstawowej, kiedy tworzyłem pierwsze proste programy w Pythonie. Zachęciła mnie do tego ciekawość – chciałem zrozumieć, jak powstają aplikacje i gry, które widzę na co dzień.

Stawiam na stały rozwój swoich umiejętności w różnych dziedzinach informatyki, a obecnie skupiam się na tworzeniu rzeczy, których sam chciałbym używać w codziennym życiu. Tworzenie czegoś, co działa i faktycznie ułatwia mi codzienne zadania, daje mi ogromną satysfakcję.

Pomimo że informatyka pochłania większość mojego czasu – nie tylko ze względu na pracę i studia, ale także przez szczere zamiłowanie do tego tematu – zawsze staram się znaleźć chwilę na dobrą książkę albo grę planszową ze znajomymi. Uwielbiam poznawać i wchodzić w nowe światy fantasy, a oba te hobby pozwalają mi na to w zupełnie różny, lecz tak samo ciekawy sposób.

Sandra Wachowicz

Jestem studentką 3. roku Informatyki na Politechnice Krakowskiej. Moja przygoda z tą dziedziną zaczęła się już w podstawówce, od ciekawości, jak działają programy i aplikacje, z których korzystamy na co dzień. Najbardziej interesują mnie tematy związane z tworzeniem aplikacji webowych i analizą danych, ale chętnie poznaję też nowe obszary.

Praca z ludźmi daje mi dużo satysfakcji, a jako instruktor programowania stawiam na dobrą atmosferę, ponieważ uważam, że jest ona nieodłącznym elementem skutecznej i przyjemnej nauki.

Poza nauką lubię podróże, długie spacery, a także ekstremalne wyzwania, takie jak skok ze spadochronu, które pozwalają mi przełamywać własne ograniczenia i czerpać radość z życia.

Julian Sokołowski

Nazywam się Julian i studiuję informatykę kwantową na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Moja przygoda z informatyką zaczęła się dość nietypowo – początkowo studiowałem ekonomię, jednak szybko odkryłem, że to nie jest kierunek dla mnie. Wtedy zainteresowałem się informatyką i postanowiłem przygotować się do matury z informatyki, którą zdałem na 96%, co uznaję za jedno z moich największych osiągnięć i punkt zwrotny w mojej edukacji.

Poza studiami rozwijam własne mini projekciki programistyczne. Jednym z nich jest algorytm przewidujący wyniki wyścigów F1 oparty na lesie decyzyjnym. Ponieważ F1, to jedna z moich największych pasji, to jest to idealne połączenie przyjemnego z pożytecznym.
W wolnym czasie oprócz oglądania formułki dbam o aktywność fizyczną – regularnie (z przerwami) biegam i dwukrotnie ukończyłem Maraton Poznański. Informatyka, sport i motoryzacja to trzy obszary, które mnie definiują.

Krzysztof Jeziorski

Jestem uczniem XIV Liceum Ogólnokształcącego w Warszawie, gdzie obecnie uczęszczam do 4 klasy. Od kilku lat rozwijam swoje zainteresowania związane z informatyką – biorę udział w Olimpiadzie Informatycznej, tworzę strony internetowe oraz zajmuję się grafiką komputerową.

Po raz pierwszy zetknąłem się z informatyką w pierwszych klasach szkoły podstawowej (uczęszczałem wtedy do szkoły w Kanadzie, gdzie program nauczania jest nieco inny), jednak w tamtym czasie bardziej interesowały mnie matematyka i fizyka. Dopiero w pierwszej klasie liceum odkryłem tę dziedzinę na nowo, gdy znajomi zachęcili mnie do spróbowania swoich sił w programowaniu. Temat tak bardzo mnie wciągnął, że szybko zacząłem samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności.

Poza naukami ścisłymi interesuję się grami planszowymi i karcianymi, a także budowaniem z klocków LEGO.

Kontakt
Ewa Gąsienica-Samek
Dyrektor Placówki Edukacji Informatyczno-Matematycznej InstaKod
InstaKod Sp. z o.o.
881 556 169 ul. Wiktorska 17a 02-587 Warszawa
Nasze Social Media