ZapisyProgramowanie dla dzieci i młodzieży
Budowanie warsztatu
Budowanie warsztatu

Uczeń otrzymuje przydatny zestaw narzędzi, który pozwoli mu na analityczne rozwiązywanie złożonych problemów.

Rzeczywisty rozwój
Rzeczywisty rozwój

Instruktorzy obserwują postępy w czasie rzeczywistym, udzielając wsparcia poprzez pytania kierujące, które pomagają uczniom samodzielnie znaleźć rozwiązania.

Mierzalne efekty
Mierzalne efekty

Każde zajęcia kończą się konkretnymi wynikami – zaliczonymi zadaniami, które mierzą postępy uczniów.

Zapisy na drugi semestr 2024/2025 trwają!
Zajęcia dla uczniów klas 3-8 szkół podstawowych oraz klas 1–3 szkół średnich.
Nie przegap – zgłoś się już dziś!
* - pola obowiązkowe

InstaKółko – Kurs opracowany przez Mistrza Świata w programowaniu!

W InstaKółku stawiamy na rzeczywiste efekty i konkretne umiejętności. Nasze zajęcia to coś więcej niż kurs programowania – to przemyślany i dopracowany system edukacji, oparty o systematyczny trening oraz nastawiony na mierzalny rozwój uczniów. Dzięki naszemu unikalnemu podejściu, pomimo tego, że zajęcia są grupowe, to każdy uczeń ma szansę rozwijać się w tempie dostosowanym do swoich możliwości i osiągać zauważalne postępy.

Oferujemy całoroczne kółko informatyczne online w małych grupach dla uczniów klas 3–8 szkoły podstawowej i klas 1–3 szkoły średniej. Podczas zajęć uczniowie uczą się przede wszystkim pojęć informatycznych, szeroko pojętego programowania, a środowiska programistyczne dostosowane są do ich poziomu. Większość uczniów trafiających pod opiekę InstaKółka uczy się z nami przez wiele lat, rozwijając przy tym analityczne myślenie i zdobywając praktyczne umiejętności.

Dzięki naszym metodom każdy uczeń, jeśli jest gotowy do systematycznej pracy, może zrobić pierwszy krok w świecie programowania i osiągać kolejne poziomy zaawansowania!

InstaKółko – Kurs
InstaKółko – PROGRAMOWANIE

SZEROKO POJĘTE PROGRAMOWANIE

W InstaKółku uczniowie uczą się, jak Prawidłowo myśleć i skutecznie rozwiązywać problemy.

Traktujemy programowanie szeroko, pokazując, jak myśli programista o problemie i jego rozwiązaniu, zaczynając od zrozumienia jego sedna, co często jest największą trudnością. Następnie opracowuje się model rozwiązania, analizując, jakie wyniki powinien generować dla różnych danych wejściowych. Dopiero potem przechodzi się do implementacji, testowania oraz iteracyjnego ulepszania modelu lub kodu, aż rozwiązanie będzie niezawodne i uniwersalne dla wszystkich możliwych scenariuszy. Tak pojęte programowanie staje się narzędziem do rozwijania analitycznego myślenia i precyzji.

Nasze podejście do nauczania programowania wyróżnia InstaKółko na tle innych kursów. Sprawdź, dlaczego warto nam zaufać.

Dlaczego InstaKółko to najlepszy wybór?

SYSTEMATYCZNA PRACA I WIDOCZNE EFEKTY

Na InstaKółku uczymy przez praktykę i samodzielne rozwiązywanie zadań. Zajęcia dzielimy na dwie części: wprowadzenie nowych pojęć i omawianie przykładów oraz indywidualną pracę uczniów nad zadaniami. Instruktorzy obserwują postępy w czasie rzeczywistym, udzielając wsparcia poprzez pytania kierujące, które pomagają uczniom samodzielnie znaleźć rozwiązania.

SYSTEMATYCZNA PRACA I WIDOCZNE EFEKTY

Każde zajęcia kończą się konkretnymi wynikami – zaliczonymi zadaniami, które mierzą postępy uczniów. Dodatkowo uczniowie otrzymują zestaw zadań utrwalających do pracy w domu, co wymaga ok. godziny tygodniowo. Regularna praca własna wzmacnia efekty nauki i buduje pewność w programowaniu.

OBIEKTYWNA OCENA POSTĘPÓW

Stawiamy na przejrzyste i motywujące podejście do nauki. Postępy uczniów są monitorowane na podstawie liczby i trudności wykonanych zadań, co pozwala na dokładne śledzenie ich rozwoju. Dzięki zadaniom o stopniowanym poziomie trudności – od podstawowych po bardziej zaawansowane – każde dziecko może uczyć się w tempie dostosowanym do swoich możliwości, stopniowo rozwijając swoje umiejętności.

OBIEKTYWNA OCENA POSTĘPÓW

INDYWIDUALNE PODEJŚCIE I MOTYWACJA

Instruktorzy InstaKółka zwracają uwagę na postępy każdego ucznia. Jeśli widzimy trudności, przypominamy, motywujemy i wspieramy dzieci w osiąganiu kolejnych celów. Każdy sukces – nawet najmniejszy – jest zauważany i doceniany.

INDYWIDUALNE PODEJŚCIE I MOTYWACJA

DOSTOSOWANIE TEMPA PRACY DO MOŻLIWOŚCI UCZNIÓW

Na InstaKółku uczniowie rozwijają się w swoim indywidualnym tempie, dostosowanym do ich predyspozycji i zaangażowania. Instruktorzy dbają, aby większość grupy rozwiązywała większość zadań w ramach bieżącego tematu, ale program pozwala na elastyczność.

DOSTOSOWANIE TEMPA PRACY DO MOŻLIWOŚCI UCZNIÓW

Uczniowie wyróżniający się tempem pracy i pokonujący samodzielnie kolejne działy mogą zostać przeniesieni do bardziej zaawansowanej grupy. Z kolei ci, którzy potrzebują więcej czasu, mogą przejść do grupy z wcześniejszym zakresem programu, by nadrobić zaległości.

Każde rozwiązane zadanie, niezależnie od tempa, przyczynia się do postępów ucznia i jego rozwoju.

Nasza filozofiaMiara progresu i dostosowanie tempa

ZAPISY DO NOWYCH GRUP

Zapraszamy do zapisów do nowych grup, które rozpoczną naukę od drugiego semestru 2024/2025

Zajęcia rozpoczynają się w tygodniu od 17 lutego 2025, odbywają się w jeden wybrany dzień od poniedziałku do piątku w godzinach

15:45 – 17:20 lub 17:30 – 19:05*
*w zależności od grupy

Szczegółowa informacja o grupach znajduje się na stronie Harmonogram zajęć.

Rejestracja do grup zaczynających w przyszłym roku szkolnym trwa.

W zależności od wieku ucznia proponujemy następujące zajęcia:

  • klasy 3-5 szkoły podstawowej – Podstawy programowania w Assembly
  • klasy 4-6 szkoły podstawowej – Podstawy programowania w Pythonie z elementami Assembly
  • klasy 5-8 szkoły podstawowej – Podstawy programowania w Pythonie
  • klasy 1-3 szkoły średniej – Podstawy programowania w Pythonie / Podstawy programowania w C++
  • Podstawy Algorytmiki – dla uczniów biegle programujących w C++

JAK UCZYMY?

JAK UCZYMY

Uczestnicy InstaKółka są przypisani do małych grup (do 8 osób), dobranych według doświadczenia, wieku oraz tempa pracy poszczególnych uczestników. Przed rozpoczęciem kursu oraz na początku zajęć dokładnie ocenimy poziom wiedzy Twojego dziecka, aby przydzielić je do grupy najlepiej dopasowanej do jego umiejętności. Ponadto, przez cały proces nauki, regularnie konsultujemy się z rodzicami i prowadzącym, aby zapewnić optymalne dopasowanie tempa nauki i zadań.

Każda grupa ma przypisanego doświadczonego opiekuna, który zadba o to, by Twoje dziecko czuło się komfortowo i mogło przyswajać wiedzę we własnym tempie. Podczas zajęć każde dziecko otrzyma indywidualnie dobrany zestaw zadań, który pomoże mu stopniowo opanować języki programowania. Zestawy składają się zarówno z zadań wprowadzających, jak i bardziej zaawansowanych, o rosnącym poziomie trudności.

Pojęcia programistyczne wprowadzane są na początku bardzo ogólnie, by z roku na rok coraz głębiej je poznawać i poszerzać ich zakres. Najmłodsi uczniowie zaczynają naukę w prostym języku blokowym Assembly, w kolejnych latach awansują do wyższych poziomów InstaKółka i programują w Python, a następnie w C++. Najbardziej zaawansowani uczniowie, którzy potrafią już biegle programować w zakresie podstawowych pojęć poznają na kółku podstawowe algorytmy, które pozwalają na tworzenie bardziej optymalnych, szybciej działających rozwiązań.

Więcej o tym jak uczymyCzego uczymy?

OPINIE RODZICÓW
POPULARNE PYTANIA I ODPOWIEDZI
O Organizatorach

Organizatorem kursu jest Placówka Edukacji Informatyczno-Matematycznej, która prowadzi szereg projektów w edukacji informatycznej, między innymi:

logo InstaKod

InstaKod dla szkół – program nauczania informatyki w klasach 4-8 SP wraz z podręcznikami, platformą programistyczną oraz opieką szkoleniową dla nauczycieli informatyki SP

logo InstaLogik

InstaLogik – największy ogólnopolski konkurs informatyczny dla uczniów klas 4-8 SP, który jest równocześnie bezpłatnym pół-rocznym kursem podstaw programowania

Laureaci Listy 100 ‘2023 Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce, które w wybitny sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce.

TOMASZ STACHOWICZ

Wiceprezes firmy informatycznej Atinea Sp. z o.o. oraz koordynator konkursu InstaLogik – popularyzatorskiego największego konkursu matematyczno-informatycznego dla dzieci i młodzieży. Konkurs ten każdego roku przyciąga młodych entuzjastów programowania i matematyki, zachęcając ich do dalszego rozwijania swoich umiejętności w InstaKółku.

EWA GĄSIENICA-SAMEK

Dyrektor Placówki Edukacji Informatyczno-Matematycznej InstaKod, członek komisji konkursowej InstaLogik, autorka podręcznika do informatyki w SP – „InstaKod. Programowanie od podstaw” i mentor nauczycieli. Założycielka Ośrodka Matematyki i Informatyki „Logikus” oferującego zindywidualizowaną edukację matematyczną i rozwój dzieci. Twórca i wieloletni dyrektor Szkoły Podstawowej i Przedszkola „Heliantus”.

ANDRZEJ GĄSIENICA-SAMEK

Mistrz Świata w programowaniu zespołowym oraz multi medalista Międzynarodowej Olimpiady Programistycznej. Obecnie prezes firmy informatycznej Atinea Sp. z o. o. Twórca koncepcji InstaKod, InstaLogik, autor środowiska programistycznego Assembly. Zaangażowany w edukację informatyczną od 25 lat. Andrzej jest także współautorem aplikacji do nauki języków obcych (InstaLing) oraz programowania (InstaKod), z których aktualnie korzysta ponad 170 000 uczniów w Polsce.

Kontakt
Ewa Gąsienica-Samek
Dyrektor Placówki Edukacji Informatyczno-Matematycznej InstaKod
InstaKod Sp. z o.o.
881 556 169 ul. Wiktorska 17a 02-587 Warszawa
Nasze Social Media