fbpx

Dobry kurs programowania dla dzieci – czyli jaki?

Kursy programowania dla dzieci zdobywają współczesny rynek. Nic dziwnego. Nie ulega wątpliwości bowiem, że jest to jeden z najpopularniejszych i najbardziej prestiżowych zawodów XXI wieku. Jednak jak spośród szerokiej oferty wybrać najlepszą opcję dla swojej pociechy?

Edukacja zdalna dla dzieci? To możliwe i… skuteczne!

Praca zdalna to wyzwanie, które zatrzęsło fundamentami naszej codzienności. Przyzwyczajeni do biur oraz szeregu drobnych rytuałów, długo nie potrafiliśmy odnaleźć się w tej nieznanej przestrzeni. I tak jak stawiający pierwsze kroki malec, musieliśmy nauczyć się w niej poruszać. Nie inaczej rzecz ma się z uczniami. Zdalna edukacja to nie tylko przyswajanie kolejnych partii materiału. To nauka życia, w zupełnie nowym świecie.

Świat ten eksplorujemy wspólnie z naszymi uczestnikami. Wyruszamy w drogę, która nie ma celu – jest zaledwie początkiem przygody, jaką stanowi programowanie.

Z tego powodu tak ważna jest systematyczność i powtarzalność działań. Nasz program skupia się na ćwiczeniach praktycznych. W trakcie każdego spotkania uczniowie będą mieli okazję do rozwiązania około 10 zadań o zróżnicowanym stopniu skomplikowania. Regularna praktyka ma na celu wykształcenie obowiązkowości oraz nawyku doprowadzania swoich działań do końca. Ta umiejętność sprawdzi się także w szkole i (kiedyś) w pracy.

Motywacja i indywidualne podejście

Motywacja stanowi nieodłączny element rozwoju. Nadaje sens i pobudza nas do dalszego działania. Jeśli ambicja stanowi odzwierciedlenie naszego apetytu na sukces, motywacja pozwala na wprowadzenie go w czyn. Łatwo zniechęcić się do często powtarzanych czynności – szczególnie gdy ich rezultaty, odbiegają od zakładanych oczekiwań. Jednak kiedy rezygnacja staje się najprostszym z wyjść, odpowiednio ukierunkowana motywacja pozwoli na podjęcie trudu.

W czasie naszych zajęć dbamy o dobre samopoczucie i mobilizację uczestników na następujące sposoby:

  • śledzenie postępów – instruktorzy nie tylko zlecają kolejne zagadnienia, ale stale monitorują rozwój dziecka i w razie potrzeby wprowadzają odpowiednie procedury zaradcze. Stosowne wnioski i obserwacje są przedstawiane rodzicom w postaci cyklicznych raportów. Zarówno rodzice jak i uczniowie mają stały wgląd w zrealizowane zadania, a w każdej chwili mogą liczyć na dodatkową konsultację z mentorem.
  •  czas reakcji – dzięki kilkuosobowym grupom, prowadzący może na bieżąco oceniać postępy jej członków. Zautomatyzowany system sprawdzania odpowiedzi usprawnia ten proces i sprawia, że samodzielna praca po godzinach – jak podczas wykonywania zadań domowych – jest bardziej owocna.
  • indywidualne podejście – choć zajęcia odbywają się w grupach, od samego początku szczególną uwagę przywiązujemy do wyjątkowych cech każdego z kursantów. Rotacyjny system kooperacji sprawia, że instruktor poświęca kilka minut czasu każdemu uczniowi z osobna. Poza udzielanym wsparciem zachęca ich do stałego korzystania z kamery, co pozytywnie stymuluje poziom koncentracji. 

Sprawdzone metody nauczania

Postępujące zmiany, poza ogromem możliwości, stawiają przed nami zupełnie nowe wyzwania. Aktualność informacji, bariery poznawcze, przesadne tempo – to tylko niektóre z nich.  Nie dziwi więc, że w obliczu dynamicznie zachodzących przemian, decydujemy się sięgać po to, co znane.

W oferowanych przez Instakółko szkoleniach, stawiamy na profesjonalizm. Wykorzystywane materiały są wynikiem lat współpracy ze szkołami podstawowymi i kółkami informatycznymi. Nasze doświadczenie zaowocowało wydaniem podręcznika do informatyki dla klas 4, zatwierdzonego przez MEN, a autorskie narzędzia wspierają naukę programowania od najmłodszych lat.

Pomimo wspomnianych zalet warto pamiętać, że niezależnie od naszych działań, to samo dziecko zadecyduje o tym, jak wiele zechce wynieść z naszego kursu. To co możemy zrobić jako nauczyciele, to motywować, wspierać i inspirować. Co też czynimy.